پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261935
ضرورت احصا و رفع مشکلات موجود در اجراي قانون جواني جمعيت
تاریخ انتشار : 1402/08/22 09:46:04
نمایش : 687
بايستي مشکلات مختلف اعم در مسير جواني جمعيت و پايداري خانواده از جمله حمايت از زنان خانه دار، مورد بررسي و براي حل آنها راهکارهاي لازم انديشيده شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز، بعد از مدتها کش و قوس فراوان در نهايت طرح «حمايت از خانواده و جواني جمعيت» تصويب شد.

طرحي که قرار است با توجه به مفادي که در آن قرار دارد فرزندآوري براي خانواده‌هاي ايراني آسان‌تر و دلپذير‌تر کند تا همه نقش بسزايي در تقويت بنياد خانواده داشته باشد و هم کشور را از بحران سالمندي جمعيت که از سال‌ها قبل نسبت به آن هشدار داده شده‌است نجات دهد.

 قرارگاه جواني جمعيت با نام شهيد حاج قاسم سليماني در چهارمحال و بختياري نيز تشکيل شد تا وضعيت کارگروه جواني جمعيت و پايداري خانواده را بررسي کند و در همين راستا تلاش‌هاي زيادي صورت گرفته تا هرچه سريعتر به هدف مورد نظر دست پيدا کنند.

مشکلات جواني جمعيت حل شود

سردار علي افضلي جانشين فرماندهي سپاه حضرت قمربني هاشم(ع) در اين خصوص اظهار کرد: بايستي مشکلات مختلف اعم در مسير جواني جمعيت و پايداري خانواده احصاء، مورد بررسي و براي حل آنها راهکارهاي لازم انديشيده شود.

وي با اشاره به اينکه  بايد براي حمايت از زنان خانه دار نيز تمهيدات لازم انديشيده شود گفت: براي کاهش آمار طلاق، افزايش ازدواج و پايين آوردن سن ازدواج به زير ۲۵ سال بيش از پيش تلاش شود.

در راستاي افزايش جواني جمعيت بايد تلاش شود

کاظم کبيري مسئول سازمان بسيج جامعه پزشکي چهارمحال و بختياري نيز در اين خصوص گفت: قرارگاه سپهبد پاسدار شهيد حاج قاسم سليماني در استان چهارمحال و بختياري تشکيل شده تا وضعيت کارگروه جواني جمعيت و پايداري خانواده را بررسي کند.

وي تصريح کرد:  در اين قرارگاه، ميزان اجراي قانون جواني جمعيت و فعاليت‌ها و اقدامات دستگاه‌هاي مختلف سنجيده مي‌شود و کم و کاستي‌ها بررسي مي‌شود.

مسئول بسيج جامعه پزشکي استان چهارمحال و بختياري گفت: اميد است بتوانيم در راستاي افزايش جمعيت استانمان اقدام خوبي انجام دهيم.

افراد نابارور در چهارمحال و بختياري غربالگري مي‌شوند

دکتر علي احمدي معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد و رئيس مرکز بهداشت استان نيز اظهار کرد: در قرارگاه پايداري خانواده و حمايت از جواني جمعيت، برنامه‌هاي مختلفي تدارک ديده شده، يکي از برنامه‌ها غربال گري افراد ناباور هست که ما توانستيم در سطح استان چهارمحال و بختياري سه هزار و ۶۰۲ زوج ناباور را شناسايي و آنها را براي درمان ارجاع دهيم.

احمدي با اشاره به بروز بحران جمعيت در سالهاي آينده و حرکت به سمت ساختار سني سالمندي در کشور، افزود: حمايت و پشتيباني خوب قانون به تنهايي کفايت حل بحران جمعيت را نمي‌دهد، ما بايستي با اقناع سازي مردم، فرهنگ سازي، آگاهي بخشي و همچنين با استفاده از ظرفيت سازمان‌هاي مردم نهاد و ايفاي نقش توسط دستگاه‌هاي اجرايي بتوانيم با اين مشکل مقابله کنيم.

وي با اشاره به اينکه  اگر به همين وضع پيش برويم، در سنوات آتي مراقبي براي افراد سالمند در خانواده‌ها نخواهد بود و سالمندان با مشکل جدي مواجه مي‌شوند بيان داشت: ما بايستي همه با هم مشارکت کنيم تا اين بحران شود.


به گزارش «جهانبين نيوز»، براي ستاد ملي جمعيت ۱۲ وظيفه تعيين شده که از جمله وظايف، تهيه يک برنامه عملکرد و ايجاد هماهنگي ميان نهادهاي مرتبط با موضوع جواني جمعيت و خانواده و نظارت بر نقش آنهاست.

«تدوين شاخص‌هاي ارزيابي و سنجش اقدامات اثربخش و رشد ازدواج و فرزندآوري به تفکيک بخش‌هاي خانواده، رسانه، سازمان‌هاي مردم نهاد و دستگاه اجرايي، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصي مديران و نخبگان، اهداي سالانه جايزه ملي جواني جمعيت، پايش زماني و مکاني مستمر تغييرات جمعيتي در سطوح ملي، استاني و شهرستاني با مشارکت مرکز آمار ايران و پايش جامعه وضعيت سقط جنين در کشور بر اساس جمع‌بندي گزارش دستگاه‌هاي ذيربط و پژوهش‌هاي مرتبط» بخش ديگر وظايف ستاد ملي جمعيت است.

در اين قانون همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي زيرمجموعه دولت موظف شده‌اند تا دستورالعمل‌ها، برنامه‌ها و منشورهاي مرتبط با خانواده، فرزندآوري و جمعيت را در چهارچوب مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي تهيه کنند و در زمان مقرر ارائه دهند.

انتهاي خبر/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html